Selasa, 8 Februari 2011

tRAgEdI ShaHab PeRdAna

Tragedi shahab perdana=

1-tiket bas Transnasional pukul 12a.m

2-pukul 12.30a.m tnya counter dy kata bas ni lambat sikit

3-pukul 2a.m tnya lagi,dy kata lambat...

lambat.....

lmbat.......

dan lambat......

4-pasal xpuas hati aku pi tnya lagi pukul 3,dy kata lmbat,aku tnya lak lmbat 2 pukul brapa...dy xmo ckap,tp dy kata lambat...selepas aku paksa,baru dy cakap dengan muka serba salah..."adik,bas adik pukul 5a.m..."..aku pon"WTF??"..

5-pukul 4a.m,bas pon tiba,tapi dy kata 2 bukan bas aku..2 bas untuk tiket pukul 11.30,,,pukul 4a.am baru sampai...

6-5minit lepas 2 abg drebar bas Etika mai kat aku ngan org kt tepi aku dy kata "kesian kat hampa,dok tnggu trans ntah bila nak mai,,mai2 masuk bas Etika,mai nak tolong...so dngan muka bertuah aku dengan lagi 5orng pnumpang masuk la..."..

7-pukul 9a.m sampai UIA....HIHI…

Aaamin..sampai gak aku dengan selamat,walopn bas masalah….tapi seb bek sepanjang jalan tak jem pon…bas yg aku naik nip on laju gak,5jam pond ah sampai hentian Duta…mungkin sebab dah lewat kot…keta suma lengang dah…mebe2 aku len suma sangkut trfik jem…yg bas kul 10pagi pon sampai 10malam…haha…kesian….tapi ada sorang cikgu ni..kat shahab bas dy spatotnya kul 3petang..tapi kul 10malam baru leh gerak.kesian dy..bas xsampai sebab sesak ondaway balik dari K.L,so suma perjalanan kat Shahab Perdana tergendala…..kat shahab memang sesak..penuh dengan bas..sampai nak masuk pon xbleyh..orang jangan kata lah…ramai macam konsert….

Tapi…masa aku pi counter bas..ada la foreigner ni,dy dok tnggu bas gak…dy pi counter tnya sal bas…tapi kesian kat dy pasai geng2 yg jaga counter bas(nama syarikat dirahsiakan) dok permain dy…cakap melayu depn dy cakap bukan 2 sampa dy 2 pening..dy 2 dah tak paham apa,dok negeri orng lak…dah 2 kena buli..kesian aku tngok…serupa nak sepak ja brader counter 2…haish…tak patot betoi…aku kesian sangat kat dy 2…camni nanti mampuih dy xmai dah Malaysia cmni…

Apa-apa pon trima kasih kepada driver dan pihak bas Etika Express yang sporting dan baik hati 2,sebab tolong aku.….








www.tips-fb.com

3 ulasan:

KOMEN