REMPAH SEGERA MEE BANDUNG

Rabu, 25 Mei 2011

Tutorial:Sentuhan Gambar Jadi Klasik



Minggu lepas ka dua minggu lepas tah aku ada post pasal cara nak buat classic retouch guna photoshop bagi gambar kita jadi zaman lagu "Hotel Calliornia" haha...tapi haritu ku tunjuk gambar ygmaku curi dr web tanpa bagi kredit kan?jahat gila aku...sori tuan tanah..hihi..(post minggu lalu)

Tapi hari ni ada tutorialnya..aku buat sendiri..tapi aku lupa resolution rendah...xlarat edit dah..so aku upload la jugak....tapi nak tengok bagi jelas klik kat gambar tu...nanti nampak la dengan jelas...okeh....jum usha...




Gambar Asal yang membe aku ambik...

1.Adjust curve RGB dulu (klik gambar)

2.Adjust pulak curve untuk Red (klik gambar)

3.Adjust curve Green (klik gambar)

4.Adjust curve Blue (klik gambar)

5.Adjust dia punya Color balance (klik gambar)

6.Tambah layer baru,then letak warna merah ke magenta ke,pastu jadikan layer tu kepada mode 'soft light',then adjust transparency kepada 30%.

7.Pastu tambah ambik brush tool,guna 'soft brush' dengan warna putih dan buat bulatan putih besar atas layer baru,dan jadikan layer itu kepada mode 'soft light' juga,dan setkan transparency kepada 30%.

8.Ini hasil daripada step no.7

9.Lepas dah siap,takan Ctrl+Shift+A untuk control semua layer..kemudian merge layer.Setelah itu bukak layer properties,pilih inner shadow pastu setkan seperti diatas dan gunakan warna merah..boleh juga warna lain.

10.Selepas itu,pilih Filter>noise>add noise.

11.Ini hasilnya...!!!


p/s:Sori dengan kualiti gambar...sebab resolution rendah...tapi nak tengok dengan jelas,sila klik pada gambar.Terimas...
www.tips-fb.com

0 org seni komen:

Catat Ulasan

KOMEN