REMPAH SEGERA MEE BANDUNG

Jumaat, 25 Mac 2011

GeNeRaSi aDiWiRa MAlAysiA


Lama x taip ni…amboi qasa plek plak dah…..ampa pembawa blog ni dok bt pa?baca blog aku ka?haha…

Aku dok donlod drama…huhu…nak taw drama apa?

Meh tengok sini…hihi…Aku donlod Boboiboy….!!haha…

Dulu Malaysia ni dikejutkan dengan aksi berani Les' Copaque Production Sdn Bhd dengan animasi Upin Ipin…ni mai plak kompeni baru bawak kluaq animasi baru yang tak kurang hebat…Boboiboy hasil production kompeni Animonsta Studios Sdn. Bhd click sini,tapi crew yang buat animasi ni adalah crew yang sama jugak dengan Upin Ipin tu klik sini…sebab tu muka karekter dua drama animasi ni lebih kurang ja…best kot..bagi aku la…aku suka..hihi…(mcm budak2?)mampuih pi la…mata aku..minat aku…jiwa aku….akulah aku….

gambaq depa…

Boboiboy(bleh kawal elemen Bumi)


Yaya(bleh terbang)


Gopal(tak taw lagi,kena tengok episode seterusnya)


Ying(bleh lari laju)



Ochobot(bola kuasa)


Adu Du(alien jahat)

Dalam cita ni watak dy suma comei…Boboiboy,Yaya,Ying,Gopal,Adu Du dan Ochobot serta Tok Aba…huhu….cerita ni berkisarkan tentang makhluk alien ni nak cari tenaga untuk aktifkan bola kuasa bernama ochobot…kalo dia dapat aktifkan ochobot ni dy dapat kuasa dripada ocobot…lepas tu alien2 ni jumpak sumber tenaga yang kuat di Bumi yang mai dari Koko di kedai Tok Aba,tok wan kepada Boboiboy…masa Boboiboy nmpak alien ni curi koko Tok Aba,dia ikot alien tu sebab nak ambik balik..entah macam mana Ochobot si bola kuasa tu terjatuh,dan Boboiboy terambik Ochobot..tapi sebelum tu Ohcobot sempat diaktifkan oleh alien tu lepas dia serapkan koko koko kat Ochobot,tapi Ochobot ingat Boboiboy yang aktifkan dy,,so Ochobot telah bagi kuasa kat Boboiboy iaitu kuasa kawal elemen Bumi spt kilat,hujan,tanah,angin ect….

Tapi bukan Boboy boy sahaja dapat kuasa…kawan2 dy pon dpat masa depa nak selamatkan Boboiboy yang tewas dengan alien tu….nak tahu selanjutnya sila tonton sendiri yer…best nak habaq hang weh…




Tok Aba(terbaik…=P)



www.tips-fb.com

10 ulasan:

  1. boboiboy ni sorg jeke?
    nape tgk iklan ada 3 org?
    hehee

    BalasPadam
  2. haha.. bleh tahan gak animasi diorang nih.. jalan citer pun ok.. karekter kiut jek.. haha..
    :D

    BalasPadam
  3. @pikapikody bleh buat teknik pembahagi bayang mcm naruto 2..jadi tiga org...tengok episod 2...

    BalasPadam
  4. @Mizieymemang terbaek lah..macam tok abah kata sebelum pengsan tu..huhu...

    BalasPadam
  5. 2 org adik Hanis Zalikha sumbang suara tuk watak kartun ni kan?

    Entry terkini: Panas: Mereka dicekup dalam kegelapan ketika Earth Hour :)

    BalasPadam
  6. @Cik Yanayeah..pandai pon...tol ek?huhu..tataw plak..huhu...

    BalasPadam
  7. @nelly
    comel?memang la...kalo x sape nk tngok..haha...

    BalasPadam

KOMEN