REMPAH SEGERA MEE BANDUNG

Ahad, 13 Februari 2011

MarI BeRkaRAoKe





Salam satu Malaysia…..haha..perli..adoi tekanan exam…..exam2…dalam tekanan ni mula la ku merapu…apa lagi hobi aku la…melukis….hihi…

Dalam keboringan ni jugak…mola la dok tqingat mebe2 kat umah..teqingat karaoke pulak….adoi…NAK BALIK CEPAT…CEPAT LA ABEH EXAM…CEPAT LA 20.2.2011….huh…

Dok umah malam pi krok..balik lena..pergh..lupa abeh nikmat dunia..haha….sebab aku ngan mebe rajin pi karok…so timbul perasaan ingin tahu..betoi ka apa yang kami but ni…??..so hasil dari pertanyaan aku..

Hasil yang aku dapat dari research aku….

HUKUM KARAOKE

-Kraoke ni kalau kita buat dirumah..dengan keluarga untuk berhibur(jangan melebih2),untuk lepas tension penat bekerja,jemu beribadah….tak campur dengan laki n pompuan yg bukan mahram..hukumnya HARUS…..

-Tapi dia akan jadi HARAM kalau:

-Berlebih-lebih sampai lalai.

-Campur laki perempuan bulan mahram.

-Lagu berunsur negative dari segi lirik dan penyampaian.

-Lirik lagu bertentangan dengan syarak.

-Di lakukan ketika azan,baca quran sedang diperdengarkan.

-Ganggu orang sekitar,jiran.

-Tanpa kebenaran(Jika ditempat karaoke,contohnya Skybox bayar dulu la..karok cemey haram..)

-Membazir…(2,3 lagu sudah…maximum 5 lagu dah la..kalo kat pusat karako 2…jangan bazir duit.Kalo kat rumah lain la..kalo mak suruh berhenti sudah la..jangan dok lawan).

-Terlalu melampau..terlebih seronok.

So,ingatlah wahai temen2 sekelian..hampa karok ajak aku noh….karok kalo kena syaratnya..tak bertentangan dengan agama…hukumnya HARUS..tapi jadi HARAM kalo tak kena cara….So,nak tambah pahala..belanja la aku karok..hihi…selagu udah ler….bukan nak lebih pon…k..Salam…


www.tips-fb.com

0 org seni komen:

Catat Ulasan

KOMEN