REMPAH SEGERA MEE BANDUNG

Sabtu, 1 Januari 2011

mAlAm tAHuN BaRu

Salam..apa cer?cer bek2 ja kot noh…pertama-tamanya saya ingin mngucapkan selamat tahun baru Dua Kosong Satu Satu…(2011)..haha…apa azam baru hampa?harap2 ada la noh…

Entry yang agak kelam kabut ni aku nak share sikit pasai new year celebrating aku ngan mebe2 serempit aku….haha…yala…tiap malam bekepit kehulu-kehiliaq peghabeh minyak..haha….tak pa…pak aku tokey minyak..haha….Malam taun baru kat dataran depan masjid zahir fuhh gamat kot…memang kat Aloq Staq tak buat sambutan besar2..bunga api pon tadak…kat Sungai Petani ada la jugak sambutan ambang tahun baru kecil-kecilan anjuran kerajaan negeri…tapi,pergh sambutan taun baru secara underground kat dataran depan masjid zahit nip erg gila2 gamat…penuh dataran ngan mat2 motor,mat kreta,segala minah rempit makcik rempit,pakcik rempit,’bangkai’…haha..bukan apa..saja syok2 buat kecoh…

Mulanya aku ngan mebe2 kuaq pi stadium darul aman lepak uptown…motif utama nak cari road block,mebe aku siap pi beli sticker P lagi..haha..,…tapi tak jumpa…awal lagi la 2…so,lepak la kat Gemilang Berger,sampai kul sebelas macm 2,dok tngah makan mebe aku kata,”weh,tu apa 2 mnyala2 tu…”..pas2 kami pon pakat usha…tngok2 apa lagi…JPJ buat road block la…kami pon apa lagi…memang rutin malam tahun baru,malam raya,malam merdeka memang ska cari road block,test berani,tapi malam 2 kurang sorang mebe kami,dy dok umah baru lepas eksiden..adoi....haha…so,pakat nak masuk road block..mebe aku soqang ni xmau masuk road block,so kami pusing ikut jalam kolam air,tengok JPJ buat operasi 4 penjuru..apa lagi..terpaksa masuk la..haha…pas2 mula la sesi loyaq buquk ngan brader2 JPJ,tup2 moto aku sangkut kena teguq no plat kecik…tapi xpa dia lepas…dy kata balik tukaq..huhu…actually dua kali dah aku kena tegur no plat ngan pkcik JPJ,tp aku tak tukar2 pon..haha..ketegaq…huhu…

Haha..lepas ja road block JPJ,kami pi cari road block len lak…pastu jumpa road block Polis kat dataran plak..lagi style…penuh mat motor kat sana..lagi meriah..kami join skaki la…kena ja polis India 2 check aku..dy kata ok lulus…masa 2 aku nk terkencing..huhu..dalam hati kata bila dy nak test urine ni..haha..tngok tak test pon..hampeh..huhu…alang road block 2 sebelah dataran..apa lagi lepak dulu la kat dataran usha awex rempit kena saman..berbuku2 jugak la ku tngok surat saman malam 2….haha…

Apa-apa on…malam 2 memang meriah…jalan sesak denagn mat2 motor a.k.a rempiterz la…tapi malam 2 xdak game…sebab polis bnyak,bangkai pon banyak…seriau la jugak....so,suma hipokrik buat bawak 60km sejam la..haha…ceish..

So,selamat tahun baru 2011,harap lebih baik dari tahun sebelumnya..amin…”majulah aktiviti mat motor untuk Negara”….

www.tips-fb.com

0 org seni komen:

Catat Ulasan

KOMEN